Veelgestelde vragen

Op deze pagina beantwoord ik veel gestelde vragen. Heb je een andere vraag? Stuur mij gerust een berichtje via mijn contactpagina.

+ Wat doe ik eigenlijk als sidekick?

Ik werk op afstand samen met andere ondernemers en ondersteun hen op administratief, secretarieel en technisch gebied. Ondernemers hebben het vaak druk en willen graag groeien met hun bedrijf, en dan komen er bepaalde werkzaamheden om de hoek kijken waar ze geen zin in of geen tijd voor hebben, of de kennis missen om dit goed te doen. Deze werkzaamheden neem ik dan graag voor ondernemers over, zodat zij zich daar niet druk over hoeven te maken. Voor de precieze werkzaamheden verwijs ik je graag naar deze pagina: Daarnaast denk ik graag met ondernemers mee wanneer zij een nieuwe dienst of product willen lanceren en daar hulp bij nodig hebben.

+ Hoe werken we op afstand samen?

Uiteraard kan ik zo nu en dan op locatie komen, maar ik werk voornamelijk vanuit mijn eigen kantoor. Ik werk veel in de cloud en als jij een IT infrastructuur hebt waar ik op kan inloggen, zal ik mijn werk op die manier uitvoeren. Als je dit niet hebt, of dit niet wilt, werk ik met Microsoft 365. Ik maak een gedeelde map aan in OneDrive waar wij beiden in kunnen en sla daar documenten op. Ik zal op verzoek daar ook mijn gewerkte uren in bijhouden. Voor projectmanagement gebruik ik graag de tool Trello. Communicatie kunnen we hebben via mail, telefoon of Skype. Voordat we gaan samenwerken, maken we hier gewoon duidelijke afspraken over.

+ Kun je alle werkzaamheden aan mij uitbesteden?

Hoeveel interesses ik ook heb en hoe graag ik het ook zou willen, ik kan niet alles. Ik heb een ICT achtergrond en daarnaast ervaring in administratief/secretarieel werk, dus daarvoor zit je helemaal goed bij mij. Gespecialiseerde werkzaamheden, zoals de boekhouding of juridische werkzaamheden, doe ik niet. Ik kan je wel helpen met zoeken naar een geschikt persoon.

+ Zit je vast aan lange contracten?

Het antwoord daarop is simpel; nee. Daar hou ik zelf ook niet van. Ik hanteer geen minimum af te nemen uren en opzeggen kan al na één maand met een opzegtermijn van één maand.

+ Is het inhuren van een VA duur?

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Een VA doet de werkzaamheden die jij uitbesteedt vaak vaker dan jij, en doet dit werk daarom ook snel en efficiënt. De tijd die jij hiermee bespaart, kun jij besteden aan jouw eigen bedrijf of aan jouw klanten. Het inhuren van een VA is goedkoper dan iemand in loondienst aan te nemen. Voor mij hoef je geen loon- of kantoorkosten of verzekeringen te betalen.

+ Kun je mij altijd bereiken?

Ik vind mijn werk leuk, maar ik werk niet dag en nacht 😉 Als wij afspraken maken dat ik op bepaalde momenten voor jou aan het werk ben, ben ik op die momenten voor jou bereikbaar via mail, telefoon of Skype. Meestal plan ik mijn werkzaamheden zelf in op doordeweekse dagen tussen 08.00 en 16.00u. Het best is om mij dan te mailen en dan reageer ik altijd zo snel mogelijk.

+ Hoe zit het met privacy en beveiliging van jouw bedrijfs- en persoonsgegevens?

Ik ga uiteraard vertrouwelijk om met jouw bedrijfs- of klantgegevens. Op verzoek wil ik een verwerkersovereenkomst of geheimhoudingsverklaring tekenen.

+ Voor wie is een VA bedoeld?

In feite voor iedereen die het te druk heeft. Of je nu als ZZP’er werkt of als directeur van een grote international; je kunt je tijd maar 1 keer besteden. Ik werk graag samen met ZZP’ers of het MKB die structureel tijd te kort komen of extra handen nodig hebben voor een project.